Filemons Cream

Thai kukoricakrémleves



Jön az ősz és a tél, és a hidegben egyre gyakrabban esik jól egy forró, laktató leves. Még jobb, ha nem kell vele sokat pepecselni a konyhában. Ez a leves a fűszerességével és enyhe csípősségével még tovább melegíti az ember bendőjét. Továbbá garantálom, hogy 10 perc alatt elkészül!

Tehetnénk bele még thai citromfüvet, lime levelet, galanga gyökeret, de a piros curry pasztában ezek mind benne vannak. Én mindig olyat választok, amiben nincs tartósítószer, amúgy elég nagy a választék a piacon. ( Én a Culinarist, vagy az Ázsia Bt.-t ajánlom a beszerzéséhez.) Érdemes belőle mindig otthon tartani, mert sokáig eláll, valamint a segítségével bármikor összedobhatunk egy finom, thai ihletésű fogást.

Hozzávalók 2 főre:

1 doboz konzerv kukorica, lecsöpögtetve
1 kis fej hagyma apróra vágva
1 gerezd fokhagyma lereszelve
fél cm hosszú gyömbér lereszelve
1 evőkanálnyi piros curry paszta
fél lime leve
friss piros chili

A hagymát, fokhagymát, gyömbért és curry pasztát egy kevés olajon megpirítom, majd ráöntöm a lime levet. Alaposan elkeverem,  beleszórom a kukoricát és 5 dl vízzel felengedem, sózom, borsozom. Pár percig forralom, majd pürésítem. Tálalás előtt megszórom friss chilivel és adok mellé egy lime karikát.
Evés közben pedig az ugrott be, amikor Az ördög Pradát visel című filmben Stanley Tucci közli Anne Hathaway-jel, mikor Anne kukoricalevest eszik, hogy bizony "ettől lesz a narancsbőr"... ezen jót mulattam magamban és jó étvággyal befaltam egy hatalmas adagot a levesemből! :D



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images