Filemons Cream

Málnás licsis pillecukor


El sem tudjátok képzelni, hogy mennyire imádom a pillecukrot! Ha én hamarabb tudtam volna, hogy ilyen könnyedén és olcsón (!) készíthetek én is, akkor lehet ma már máshol tartana az életem… talán lenne egy pillecukor boltocskám, de ha az nem is, pár kilóval több súlyfelesleg biztos lenne rajtam.
Az eredeti recept szerint csak málnával készül, de pont elcsábultam pár szem licsire a kedvenc zöldségesemnél, így az is volt otthon. Nagyon összepasszolnak!
Az ötlet a Praliné Paradicsom blogról való, amit mostanában sokat böngészgetek. Ha szeretitek az édességeket és a bonbonokat, akkor tessék olvasni, lájkolni, szuper dolgok vannak Praliné Zsuzsinál! J

Hozzávalók a málnás licsis pillecukorhoz:

A pillecukor sziruphoz:
- 2 evőkanál semleges ízű méz
- 10 dkg porcukor
- 4 evőkanál málnapüré (fagyasztott málnából, turmixolva és átpasszírozva)
A zseléhez:
- 3-4 evőkanál víz
- 6 lap zselatin
A pillecukor keverékhez:
- 2 evőkanál akácméz
- 4 evőkanál málnapüré
- 5 szem licsi püré
A forgatáshoz:
- kb. 1 ek. kukorica keményítő
- kb. 3 ek. porcukor

- napraforgó olaj

Egy pár centi magas falú, kb. 15*25 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral és vékonyan bekenem olajjal.

1, A zselatin lapokat hideg vízbe áztatom, amíg felforr a szirup (2. lépés). 4 evőkanálnyi forró vízben feloldom a lecsöpögtetett zselatin lapokat és félreteszem.

2, A szirup hozzávalóit alacsony lángon felforralom, és forrás után óvatosan kevergetve még 1-2 percig forralom.

3, A málnapürét, a licsi pürét és az akácmézet egy nagy tálban gépi habverővel elkezdem keverni. Hozzáöntöm a még meleg szirupot (2.lépés) és rögtön a zselatint is (1.lépés). Maximum fokozaton közel 8-10 percig kevertem. Ez idő alatt a sötét püré- szirupom habos és világos rózsaszín lett.

4, A pillecukor habot a kibélelt tepsibe öntöttem és hagytam egész éjszaka száradni. Reggel egy beolajozott kés segítségével felkockáztam. Célszerű még ezután is egy fél napot hagyni száradni a kis darabokat és csak ezután beleforgatni a cukorba.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images