Filemons Cream

A tökéletes hókifli


A hókiflinek a családomban már lassan évszázados hagyománya van. Minden családnak meg van a maga jól bevált receptje, nálunk ez a Dédié. Be kell vallanom, hogy kis módosítást hajtottam végre, ugyanis zsír helyett én házi vajat használtam és egy kis mandulalisztet is csempésztem bele. Ez utóbbi elhagyható, de akkor sima liszttel kell helyettesíteni a mennyiségét.


Hozzávalók kb. 40 darabhoz:

20 dkg finomliszt
5 dkg mandulaliszt
10 dkg puha vaj
8 dkg porcukor
1 kis tojás
1 teáskanál sütőpor
0,5 dl tej
1 evőkanál vanília aroma
a szóráshoz 3 evőkanál vaníliás porcukor (őrölt vaníliás cukor)

A sütőt 175 fokra előmelegítettem és egy nagy tepsit sütőpapírral kibéleltem.
A száraz hozzávalókat egy tálba szitáltam. Először elmorzsolgattam a puha, szobahőmérsékletű vajjal, majd belegyúrtam a tojást és tejet. Kézzel dolgoztam el, amíg sima nem lett a tészta.
Kisebb diónyi méretű golyócskákból kézzel megformáztam a kifliket, pont mint ha gyurmáztam volna. :)
A kifliket a sütőpapírra tettem, de kb. 2 cm távolságot hagytam köztük, mert sütéskor kicsit meghíznak. 15-20 perc alatt lesznek világos aranyszínűek. Még forrón megszórtam őket vaníliás porcukorral.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images