Filemons Cream

Tökéletesre sült kacsamell rozés áfonya mártással


Valljuk be őszintén, hogy a magyar ember ritkán tör ki a csirke-marha-sertés szentháromságból. Pedig megannyi más, finomabbnál finomabb hús létezik! 
Az én kedvencem a fiatal kacsamell, melyből egy pár pont elég 2 fő részére. Ha megfelelően  van elkészítve, akkor mennyeien puha, omlós és szaftos. Ezzel a recepttel bárkit el tudsz kápráztatni!
Oh, és ha ügyes vagy, akkor 30 perc alatt el is készülhetsz vele! ;)

Hozzávalók 2 fő részére

fejenként 20-25 dkg-os kacsamell
só és frissen őrölt bors

1,5 dl jó minőségű rozé bor
1,5 dl húsleves (akár húsleves kockából is lehet)
10 dkg fagyasztott áfonya (vagy3 evőkanál áfonya jam, ebben az esetben a cukrot hagyjuk ki a receptből)
1 teáskanál barnacukor
1 gerezd fokhagyma
pár szál friss kakukkfű
1 evőkanál hideg vaj (véletlenül sem margarin!)


A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A kacsamellet megmosom, majd szárazra törölgetem. Egy éles késsel centinként bevagdosom a bőrét. Bőségesen sózom és borsozom. Egy hideg serpenyőbe teszem bőrös oldalával lefelé, majd ezután kezdem el melegíteni. Így több zsír kiolvad, melyet én félre szoktam tenni zsíroskenyérhez... :)
Aranybarnára sütöm a bőrét, majd megfordítom és 1-2 percig pirítom. 
Mérettől függően a sütőben további 10-15 percig sütöm. Kiveszem és tálalás előtt 5 percig hagyom pihenni.

A hús sütésével egy időben elkészítem a mártást is. 
A rozét felforralom. A fokhagymát egy késsel kicsit megtöröm és a kakukkfűvel, áfonyával, cukorral, valamint a húslevessel együtt a borhoz adom. 10-15 percig viszonlag magas lángon forralom, amíg a félre redukálódik a mártás és kicsit besűrűsödik. Beledobom a vajat és addig kevergetem, amíg felolvad.

Körete kuszkusz volt, de remekül illik hozzá a vajban lepirított újburgonya is.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images