Filemons Cream

Csípős-piros thai csirkeleves




Egy korábbi posztban már taglaltam a thai konyha és főképp a leveseik iránti szenvedélyemről. A következő recept egy újabb gyöngyszem. Fűszeres, csípős, savanykás, kész ízorgia! Csirke helyett bármilyen fehér húsú halból, vagy akár garnélából és tenger gyümölcseiből is elkészíthető.

Hozzávalók 6 főre:

1 csirkemell
1 nagy szál sárgarépa
1 fej hagyma
8 db közepes csiperke gomba
1 lime, vagy ha van kaffír lime
1 db 5 cm hosszú galanga gyökér
1 szál thai citromfű
6 db kaffir lime levél
1 evőkanál piros curry paszta
1,5 l húsleves (lehet kockából is)

A galanga gyökeret hajszál vékonyra felkarikázom. A citromfüvet megütögetem a kés nyelével (így szabadulnak fel benne igazán az íz és illatanyagok), majd felkarikázom. Egy lábasban 1-2 evőkanál olajat forrósítok és beledobom a galangát, a citromfüvet, a lime leveleket és piros curry pasztát. Kicsit megpirítom. Vigyázat, füstölni fog!
A csirkemellet, a hagymát, a répát, a fokhagymát és a gombát szintén nagyon vékonyra vágom fel és a fűszerekhez dobom. Pár perc alatt, miközben folyamatosan kevergetem, "fehérre" pirítom a húst. Felöntöm a húslevessel, belefacsarom a lime levét és kb. 20 percig főzöm. Só helyett én 1-2 teáskanálnyi halszószt használtam. Ízlés szerint apróra vágott friss, piros chilit is adok hozzá.
Tálaláskor adok mellé egy szeletke lime-ot és némi friss chilit.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images